jueves, 20 de diciembre de 2012

Cinquena sessió de treball


Dijous 20 de desembre

La sessió de Projecte Integrat d’aquest dia va ser dedicada en la seua totalitat a la continuació i finalització de l’Informe de Resultats. Cadascun dels membres va posar en comú la part que hi havia desenvolupat i comentarem els aspectes a millorar.

D’altra banda, varem continuar el treball del present blog concretant els punts que calia reforçar a l’espai web
.
A més, ens ha sigut proporcionat el conveni de col·laboració amb el centre Ruíz Jiménez, per tal de formalitzar les qüestions burocràtiques. Cal recordar que aquets conveni s’haurà de portar signat a la pròxima visita al centre del dia 7 de gener de 2013.     

Quarta sessió de treball


Dijous 13 de desembre

La sessió d’aquest dia va tractar principalment de l’explicació de cóm hem d’elaborar el Informe de Resultats del primer quadrimestre, tractant tots els punts per tal de garantir la correcta elaboració del treball. Descripció del projecte, planificació del treball, metodologia, resultats i bibliografia, són els punts que componen el document.

Una vegada van aclarir els punts passarem a assignar cada punt entre els components de l’equip, atenent a les característiques de cada apartat i a les preferències o facilitats que podien trobar cadascun dels membres del grup.  

Durant aquesta setmana hem posat en comú la problemàtica de com assolir el nostre projecte i quins van a ser els nostres pilars a l’hora de desenvolupar el nostre treball. Per a donar resposta a aquestes qüestions varen posar en comú les nostres idees amb la professora especialista en Pedagogia Terapèutica, el resultat va ser molt productiu ja que li va a agradar molt la nostra proposta de treballar les competències bàsiques. A més ens va apropar algunes idees per tal de garantir que el nostre treball siga el més profitós possible, treballant especialment la creativitat i fent al·lusió als seminaris d’innovació i creativitat als quals vam assistir el curs anterior.     

martes, 18 de diciembre de 2012

Tercera sessió de treball


Dijous 29 de Novembre

Després de la visita realitzada al centre Ruiz Jiménez, duèrem a terme una posada en comú d'idees sobre quin recurs podem crear per al projecte integrat d'enguany. Pensàrem en activitats de música per a treballar la motricitat, però diversos docents ens van dir que ja ho havien intentat i no van obtenir grans resultats.  També en la pissarra digital o el JClic per a activitats més teòriques, però pensàrem que açò en aquest centre ho tenen molt treballat i no aportaríem gran cosa. Finalment, se'ns va ocórrer treballar les competències, ja que al centre ens van comentar que tan sol estava adaptada la competència d'autonomia i           neteja personal encara que no tenim molt clar quina competència o quines altres competències volem adaptar.
Malgrat açò, estem treballant i investigant  per a começar el més prompte possible.

A manera interna, La Façana ha creat un grup de whatsapp per a anar comentant idees i ocurrències sobre el treball en equip que hem de dur a terme enguany, ja que és una manera fàcil i ràpida de mantenir el contacte en qualsevol moment.

Primera visita al centre

Dilluns 26 de Novembre

La visita al centre Ruiz Jiménez estava concretada per a les 9:00h. Per motius de confusió d'adreça la majoria del grup es va retardar fins a les 10:00h. Durant aquest temps Juan i la tutora  van aprofitar per a comentar quin és el Projecte Integrat d'enguany a Florida Universitària.

En la sala, estàvem reunits Vicenta, la nostra tutora de Projecte Integrat, el grup la Façana, la cap d'estudis, el director i dues docents veteranes del centre.

Se'ls va realitzar una petita entrevista en la qual ens van proporcionar informació sobre la realitat en la qual es troba el centre referint-se als recursos materials i personals, i característiques principals de l'alumnat matriculat en el centre a més d'anècdotes. Volem destacar, que al començament d'aquesta ens van explicar l'aparició de l'educació especial a València i com ha evolucionat.

En finalitzar la reunió, la cap d'estudis ens va realitzar una visita guiada pel centre en la qual vam poder observar les classes, les aules taller, l'aula de tasques i vam poder tenir un primer contacte amb alguns professionals i alumnat del centre. Vam tenir la sort de coincidir en l'hora del descans amb ells/es i observàrem algunes de les conductes d'aquests.

Observàrem, a més, que malgrat el nombre reduït d'alumnes que trobem en cada classe compten amb un tutor/a més l'educador  de suport per aula, cosa que mostra la realitat educativa tan dura que presenta aquest alumnat.

Finalment, una de les coses que més ens va cridar l'atenció va ser l'aula 'llar' en la qual l'alumnat aprèn a ser autònom per a poder desenvolupar-se en la vida real. Aquesta aula és de gran importància perquè els ensenyen hàbits de la vida quotidiana. 

domingo, 25 de noviembre de 2012

Segona sessió de treball

Avui hem acabat de crear un xicotet guió orientatiu per a la primera entrevista que tindrem el proper dilluns al C.E.E Ruiz Jimenez de Valencia amb el seu director o amb la persona que ens assignen. El guió es el següent:


GUIO ENTREVISTA.

Referido al centro:

¿De qué tipos de recursos disponemos en el centro? (tanto humanos como materiales)

¿El colegio surgió como una respuesta a la necesidad? ¿Esta situado en este barrio por algún motivo? (es el único público d estas características en Valencia)

¿El centro dispone de comedor? ¿Cómo funciona? ¿De qué tiempo disponen para comer? ¿Cuántas personas están a cargo de los alumnos mientras comen? ¿Cuántas plazas oferta el centro para el comedor?

¿Cuántos alumnos tiene el centro? ¿El centro que lengua utiliza como lengua vehicular?

¿El centro realiza actividades extraescolares?

Referido al alumnado y profesorado:

¿Qué tipos de discapacidades nos podemos encontrar en este centro? Cuáles son las más comunes?

¿Qué tipo de profesorado podemos encontrar en el centro? (son PT, fijos, interinos…)

¿Cómo se organiza el profesorado? Distribución, criterios de admisión,

¿Cómo se distribuye el alumnado? (por edades, por discapacidad, por nivel cognitivo, etc..)

¿Cómo se adapta el currículo al alumno? (nos podría explicar un poco sobre el currículo personalizado)

¿Cómo y qué tipo de evaluación se realiza?

Referido al aula:

¿Qué tipo de metodologías se siguen en el aula? (trabajan en equipo, etc...)

¿Las clases suelen ser dinámicas en cuanto a participación?

¿Hay alguna particularidad especial en las aulas?

¿Qué tipo de recursos se utilizan para desarrollar el acto de aprendizaje?

¿Cómo se distribuye el tiempo? (que duración tienen las clases, el patio)

¿Qué horario tienen? (Todos los alumnos cumplen el horario completo…)

Referido a las familias:

¿Qué nivel de implicación tenemos respecto a las familias? Si se implican o no en la educación de los niños.....

¿ Qué nivel económico y cultural suelen tener las familias y por consecuencia los alumnos?

jueves, 15 de noviembre de 2012

Primera sessió de treball


Dijous 15 de Novembre.

Avui hem elegit el nom per al grup de treball que després de barallar diferents noms hem acordat que l’equip es dirà “La Façana”.

Una volta ens hem posat nom hem creat un correu electrònic per al grup, equipflorida@gmail.com i també hem creat un blog que ens servirà com a diari i com a mostrador de les nostres activitats, a més servirà per a que la tutora de projecte estiga al corrent del treball del grup. La direcció del blog és http://equipflorida.blogspot.com.es/

Durant aquesta sessió també hem elegit els dos centres on volem desenvolupar el nostre projecte integrat de 3er curs del Grau d’Educació Primària.

Per a rematar la sessió i aprofitar els últims minuts de classe hem començat a realitzar un guió per a la primera entrevista que tindrem amb el centre elegit.