Dijous 7 de Febrer de 2013.
Aquest dia vam assistir a la reunio amb els responsables del projecte per part del ruiz Jimenez, vam exposar el que anava a ser la nostra intervenció al centre i vam arrivar a la conclusió de que la intervenció que hi teniem pensada realitzar no podiem dur-la a terme per diferents motius. Ens van explicar que aquestes adaptacions de les competències les realitzen en comú els diferents centres d'educació especials i a més que aquestes adaptacions estaben fonamentades en llibres mèdics enlloc de llibres pedagògics. Després de veure que no podiem dur a terme el nostre primer objectiu vam decidir conjuntament amb la cap d'estudis del centre tornar alguns dies per a concretar altra problematica que poguerem detectar.
martes, 14 de mayo de 2013
Septima Sessió de treball.
Dijous 10 de Gener de 2013
Aquest dia vam realitzar l'exposició del Informe de Resultats del primer quatrimestre referent al Proyecte Integrat. La exposició ens va eixir bastant bé i tots els membres del equip acabarem contents per el treball realitzat. El nostre projecte gira entorn a les competències curriculars de l'educació primària i a l'adaptació d'una d'elles per a la educació especial, ja que des de l'administració no es realitza l'adaptació d'aquestes competencies.
Aquest dia vam realitzar l'exposició del Informe de Resultats del primer quatrimestre referent al Proyecte Integrat. La exposició ens va eixir bastant bé i tots els membres del equip acabarem contents per el treball realitzat. El nostre projecte gira entorn a les competències curriculars de l'educació primària i a l'adaptació d'una d'elles per a la educació especial, ja que des de l'administració no es realitza l'adaptació d'aquestes competencies.
Sissena sessió de treball.
Dijous 3 de Gener de 2013
Ens vam reunir per a concretar l'informació que debiem demanar en el centre i ens vam preparar una xicoteta exposició del que finalment anavem a fer com a intervenció per al nostre proyecte.
La reunió que teniem concretada en el centre Ruiz Jimenez per al dia 7 de Gener va quedar aplazada per al 7 de Febrer per diferents problemes de coordinació amb el centre.
Ens vam reunir per a concretar l'informació que debiem demanar en el centre i ens vam preparar una xicoteta exposició del que finalment anavem a fer com a intervenció per al nostre proyecte.
La reunió que teniem concretada en el centre Ruiz Jimenez per al dia 7 de Gener va quedar aplazada per al 7 de Febrer per diferents problemes de coordinació amb el centre.
jueves, 20 de diciembre de 2012
Cinquena sessió de treball
Dijous 20 de desembre
La sessió de Projecte Integrat d’aquest dia va ser dedicada
en la seua totalitat a la continuació i finalització de l’Informe de Resultats.
Cadascun dels membres va posar en comú la part que hi havia desenvolupat i
comentarem els aspectes a millorar.
D’altra banda, varem continuar el treball del present
blog concretant els punts que calia reforçar a l’espai web
.
A més, ens ha sigut proporcionat el conveni de col·laboració
amb el centre Ruíz Jiménez, per tal de formalitzar les qüestions burocràtiques.
Cal recordar que aquets conveni s’haurà de portar signat a la pròxima visita al
centre del dia 7 de gener de 2013.
Quarta sessió de treball
Dijous 13 de desembre
La sessió d’aquest dia va tractar principalment de l’explicació
de cóm hem d’elaborar el Informe de Resultats del primer quadrimestre, tractant
tots els punts per tal de garantir la correcta elaboració del treball. Descripció
del projecte, planificació del treball, metodologia, resultats i bibliografia,
són els punts que componen el document.
Una vegada van aclarir els punts passarem a assignar cada
punt entre els components de l’equip, atenent a les característiques de cada
apartat i a les preferències o facilitats que podien trobar cadascun dels
membres del grup.
Durant aquesta setmana hem posat en comú la problemàtica
de com assolir el nostre projecte i quins van a ser els nostres pilars a l’hora
de desenvolupar el nostre treball. Per a donar resposta a aquestes qüestions
varen posar en comú les nostres idees amb la professora especialista en
Pedagogia Terapèutica, el resultat va ser molt productiu ja que li va a agradar
molt la nostra proposta de treballar les competències bàsiques. A més ens va
apropar algunes idees per tal de garantir que el nostre treball siga el més profitós
possible, treballant especialment la creativitat i fent al·lusió als seminaris
d’innovació i creativitat als quals vam assistir el curs anterior.
martes, 18 de diciembre de 2012
Tercera sessió de treball
Dijous 29 de Novembre
Després de la visita realitzada al centre Ruiz Jiménez, duèrem a terme una posada en comú d'idees sobre quin recurs podem crear per al projecte integrat d'enguany. Pensàrem en activitats de música per a treballar la motricitat, però diversos docents ens van dir que ja ho havien intentat i no van obtenir grans resultats. També en la pissarra digital o el JClic per a activitats més teòriques, però pensàrem que açò en aquest centre ho tenen molt treballat i no aportaríem gran cosa. Finalment, se'ns va ocórrer treballar les competències, ja que al centre ens van comentar que tan sol estava adaptada la competència d'autonomia i neteja personal encara que no tenim molt clar quina competència o quines altres competències volem adaptar.
Malgrat açò, estem treballant i investigant per a começar el més prompte possible.
A manera interna, La Façana ha creat un grup de whatsapp per a anar comentant idees i ocurrències sobre el treball en equip que hem de dur a terme enguany, ja que és una manera fàcil i ràpida de mantenir el contacte en qualsevol moment.
Primera visita al centre
Dilluns 26 de Novembre
La visita al centre Ruiz Jiménez estava concretada per a les 9:00h. Per motius de confusió d'adreça la majoria del grup es va retardar fins a les 10:00h. Durant aquest temps Juan i la tutora van aprofitar per a comentar quin és el Projecte Integrat d'enguany a Florida Universitària.
En la sala, estàvem reunits Vicenta, la nostra tutora de Projecte Integrat, el grup la Façana, la cap d'estudis, el director i dues docents veteranes del centre.
Se'ls va realitzar una petita entrevista en la qual ens van proporcionar informació sobre la realitat en la qual es troba el centre referint-se als recursos materials i personals, i característiques principals de l'alumnat matriculat en el centre a més d'anècdotes. Volem destacar, que al començament d'aquesta ens van explicar l'aparició de l'educació especial a València i com ha evolucionat.
En finalitzar la reunió, la cap d'estudis ens va realitzar una visita guiada pel centre en la qual vam poder observar les classes, les aules taller, l'aula de tasques i vam poder tenir un primer contacte amb alguns professionals i alumnat del centre. Vam tenir la sort de coincidir en l'hora del descans amb ells/es i observàrem algunes de les conductes d'aquests.
Observàrem, a més, que malgrat el nombre reduït d'alumnes que trobem en cada classe compten amb un tutor/a més l'educador de suport per aula, cosa que mostra la realitat educativa tan dura que presenta aquest alumnat.
Finalment, una de les coses que més ens va cridar l'atenció va ser l'aula 'llar' en la qual l'alumnat aprèn a ser autònom per a poder desenvolupar-se en la vida real. Aquesta aula és de gran importància perquè els ensenyen hàbits de la vida quotidiana.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)